A mai modern felgyorsult világban egyre inkább követelményként jelentkeznek a régen „csak” elvárások gépeinktől, mint az üzembiztonság, az állandó karbantartás és nem utolsó sorban az alacsony fenntartási költségek. Fontos, hogy gépeinket nem csak a szezon előtt, de a szezon közben is rendszeresen át kell vizsgálnunk és a hibákat ki kell javítanunk, hogy ezzel is minimálisra csökkentsük a meghibásodás esélyét a használat alatt.

 

  1. Munka végeztével minden esetben fontos a permetezőgép tisztítása kívül-belül, A tartály és permetező rendszer kimosását megtehetjük kint a szántóföldön, a gépen lévő „tisztavíz tartályból”, Amennyiben nem végezzük el a tisztítást a maradék vegyszer könnyen beleszáradhat a fúvókákba, csapokba, csövekbe, ami előbb-utóbb dugulást okozhat, aminek elhárítása nagyobb munka mint a mosatás lett volna.
  2. A gép külső tisztítását, végezhetjük magas nyomású mosóval, de ügyeljünk az elektromos alkatrészekre (csatlakozók, szenzorok, szakaszolók, elektromos szabályzó stb.) azokat nem szabad magas nyomású mosóval tisztítani.
  3. Ne feledkezzünk meg a szűrők tisztításáról, amire akár naponta többször is szükség lehet, attól függően, hogy milyen vizet töltöttek a tartályba. Amennyiben tiszta vizet használnak, a szűrők nem fognak eltömődni. Lehetőleg, olyan vizet használjanak ami kevés szilárd szennyeződést (homokot) tartalmaz, mert a homok rendkívül, gyorsan nagy mértékű kopásokat okozhat a berendezésben (szabályzó szelep, fúvókák, szivattyú stb.)
  4. Ellenőrizzük le a csővezetékeket, csapokat, amennyiben szivárgást észlelünk, hárítsuk el a hibát.
  5. Szemrevételezéssel, nézzük át a keretet, vázat, amennyiben repedést sérülést észlelünk, végezzük el a javítást.
  6. Ellenőrizzük le a hajtóművekben, szivattyúban az olajszintet, szükség esetén töltsünk utána.
  7. Csuklópontok, zsírzópontok kenését meghatározott időközönként rendszeresen végezzük el.
  8. A kardántengely zsírzását is rendszeresen el kell végezni, és a burkolatát szemrevételezéssel ellenőrizzük, sérült burkolatot cseréljük ki, mert baleset veszélyes lehet.
  9. Időnként ellenőrizzük a fúvókák teljesítményét, amennyiben a kopás mértéke (gyári értékhez képest) nagyobb mint 10 %, ajánlott a fúvókákat kicserélni. 
  10. Ellenőrizzük a hidraulikus alkatrészeket, amennyiben olaj szivárgást észlelünk, hárítsuk el a hibát.
  11. Rendszeresen ellenőrizzük a gumiabroncsokban a levegő nyomást.