ZDK 180 pótkocsik két variációban

ZDK 180 pótkocsik két variációban

2017. szeptember 26. kedd.
  (Gépek)

A traktorok után akasztható OEHLER ZDK 180 pótkocsik 2002 óta vannak az AXIÁL kínálatában, már több száz pótkocsi segíti a gazdák szállítási gondjainak megoldását Magyarországon.

A kocsik 65%-a 18 tonnás kéttengelyes, három oldalra billenthető. A platófenék 5 mm-es hegesztés nélküli acéllemezből készül. Az oldalmagasítók 2,5 mm vastag, különböző magasságú egységekből állíthatók össze, a leggyakoribb a 80+80 cm-es magasítás. Az oldalfal osztó rakoncáknak köszönhetően nincs szükség plusz merevítésre, az oldalak nem hasasodnak ki. Hátul gabonakieresztő ablakkal speciális ürítést lehet végrehajtani, vagy csiga felszerelésével a vetőgépek és műtrágya szórók is könnyedén feltölthetőek. A futóműveket a világ vezető gyártója a BPW szállítja terhelés függő fékerő szabályozóval

A pótkocsikat 95%-ban tekerhető takaró ponyvával és pótkerékkel szállítjuk, a 385/60 R 22.5-ös gumik kezdetben futózottak voltak a termékdíj elkerülése miatt, később azonban átálltunk az új gumikkal történő szállításra, azóta nincsenek gumi problémáink. Néhányan 425-ös méretben is rendeltek kocsit.

 

 

A fékezés a korszerű traktorokhoz igazodó kétkörös légfékkel történik. A kocsik összekapcsolását teszi lehetővé a hátsó hidraulika, légfék és elektromos kivezetés valamint az automata vonófej. Az 5200x2420 mm-es plató méret lehetővé teszi a raklapos áruk gazdaságos szállítását is. Vásárlóink nagyon szeretik ezt a modellt több visszatérő ügyfelünk is van. Volt, aki OEHLER után más márkára váltott, majd tavaly decemberben ismét minket választott.

 

 

Piactársaink egyre több olcsóbb kocsival jelentkeztek, ezért nekünk is lépnünk kellet, hogy a vékonyabb pénztárcával rendelkezőeket is ki tudjuk szolgálni, Oehler Úr megkezdte az UNILINE kocsik gyártását is. Ezek a kocsik 5000x2300 mm-es platóval készülnek, nem „raklap” méretűek. Az oldalfalak 800+600 mm magasak és nincs oldalfal osztó rakonca. Ennek előnye, hogy siló vagy trágya oldalra billentését is lehetővé teszi. A rakoncás kocsiknál ilyen anyag billentéskor bele akad és felborítja a járművet. Ilyen szállításra jól használható az oldalfalat hidraulikával egyben nyitható kocsi. Ezek a pótkocsik is alapból fel vannak szerelve hidraulika és légfék hátsó kivezetésével, valamint hátsó gabona kieresztő ablakkal. Nincs hátsó automata vonófej és tekerhető takaró ponyva. Opcióban azonban ez a felszereltség is pótolható.

A két fajta 18 tonnás pótkocsi mellett továbbra is rendelkezésre állnak a kisebb és nagyobb teherbírású egy és kéttengelyes valamint tandemes három oldalra billentő pótkocsik. Egyre többen keresik a tandemes vagy tridemes teknős kocsikat. Ezeket széles gumikkal szereljük, így jelentősen csökkenthető a talaj nyomás. A kocsikat célszerű talajkormányzott kerékkel rendelni, így egyszerűbb a fordulás. Jelenleg folyik a trágyaszóró hátfallal is felszerelhető letoló kocsi tesztelése.

 

További információt az OEHLER pótkocsikról területileg illetékes gépértékesítő kollégáinktól kaphat!

 

Szöveg és kép: Angeli Gyula, termékmenedzser