CLAAS az Agritechnicán – számokban

CLAAS az Agritechnicán – számokban

2018. február 02. péntek.
  (Gépek)

Manapság elvárás mindent számokkal, adatokkal alátámasztani. A vállalkozások is szorgalmasan mérnek mindent, amit lehet. De a számok lehetnek érdekesek is! Az Agritechnica kiállításról hoztunk Önöknek a CLAAS standjáról néhány érdekes adatot.

A CLAAS-nak a kiállításon a legfontosabbak az ügyfelek voltak. A vendégszeretet nagyon fontos, s a kávé volt a legkeresettebb ital. Az Agritechnica-n a CLAAS-nál 1600 kilogramm kávészemet daráltak meg, s ebből 20 000 liter kávét főztek a hozzájuk látogatóknak.

Közel 4144 órát, vagyis gyakorlatilag 518 munkanapon keresztül dolgozott a CLAAS team a tervezésen és szervezésen az ötlettől a megvalósításig, a kiállítás kezdetéig. A tervezés nagyon komplex folyamat: mindent bele kell érteni a szállásfoglalásoktól kezdve a gépmegrendeléseken át egészen a marketingig. 

Az összes kiállított CLAAS gép Hannoverbe történő szállításának távolságait összeszámolva körülbelül 22 000 kilométerről beszélhetünk. Ebből a legnagyobb részt a CLAAS kiállítóként gyűjtötte össze: Harsewinkel 120 kilométerre fekszik Hannovertől. Ennyi kilométerből egész Európát körbe lehetne utazni!

 

 

A CLAAS stand kiállítóterének minden egyes négyzetméterére 2,11 lóerő jutott. Vagy ha úgy nézzük, hektáronként 21 100 lóerő.

Alkalmazottjaik extra sokat gyalogoltak, bár néhányuknál idén már Kickboards-okat is lehetett látni, a haladást megkönnyítendő. Összességében jó 35 000 lépést tettek meg naponta. Ez – írd és mondd – 15-20 kilométer naponta.

Szombat délután hatkor még csak a látogatók számára fejeződött be a kiállítás. Vasárnaptól lehetett elkezdeni kiállni a csarnokból a gépekkel. Egyedül ezen az első elpakolási napon egyik alkalmazottuk 25 000 lépést tett meg okosórája szerint.

A stand mögött álló teljes infrastruktúra igazán lenyűgöző. Kábelek egész labirintusát lehetett ott látni. A gépeket el kellett látni árammal. A legtöbb számítógép LAN hálózaton keresztül működött, azaz kábellel voltak összekötve. Ehhez körülbelül 20 000 méter kábelt fektettek le a standon.

 

 

A zavartalan kommunikációhoz és dokumentációhoz a standon körülbelül 40 személyi számítógépet és 100 Ipad-ot használtak a CLAAS munkatársai. 

Néhány számot nem is igazán jó, ha pontosan tud az ember: a látogatók feje fölött függő installáció, azaz a lámpák, kábelek és bannerek összsúlya 22 000 kilogramm volt!

Ahhoz, hogy mind a standon dolgozók, mind a látogatók jól érezzék magukat, hihetetlenül fontos – még ha ezt az ember nem is gondolná – a kitűnő minőségű burkolat használata. Ehhez a CLAAS üvegszál erősítésű laminált padlót használt, ahol az egyes lapok mérete 20x60 centiméteres volt, vastagságuk pedig 5 milliméter. Ebből 45 000 darabot kellett felhasználni a CLAAS stand burkolásához. Súlyuk 46 tonna volt, két nagy teherautó kellett az odaszállításukhoz. A CLAAS nagyon fontosnak tartotta, hogy újra felhasználható burkolatot használjon.

 

 

Összesen 450 000 érdeklődő látogatott ki a kiállításra, hetente 270 000 ember a CLAAS standon, ami naponta 35 000 látogatót jelentett. 

A standon 160 CLAAS dolgozó teljesített szolgálatot, ahol a CLAAS dolgozók és a látogatók körülbelül 216 000-szer ráztak kezet egymással a kiállítás hetében. 7714 megbeszélést lehetett volna összeszámolni, ez személyenként naponta 48 megbeszélést jelent. A claasosok naponta több mint hat órán keresztül beszéltek. 

Aki rendesen dolgozik, annak rendesen kell enni is: a CLAAS dolgozóknak a cég 600 ebédet osztott szét. Hogy ne kelljen elhagyniuk a stand területét, az étkezőbe közvetlenül el lehetett jutni egy ajtón keresztül. 

A kiállításra közel 40 nemzetiség képviselői látogattak el. A látogatók háromnegyede Németországból érkezett, illetve németül beszélt. A CLAAS standon legtöbbször hallott szó német volt, a második pedig az angol. Akinek szüksége volt rá, az találhatott franciául, spanyolul, oroszul, illetve sok más kelet-európai, köztük magyarul beszélő és rendelkezésre álló CLAAS alkalmazottat. Ugyanilyen sok nyelven lehetett a különböző szóróanyagokhoz is hozzájutni. 

 

Forrás: Rudolf Lehner, TRENDS magazin

Magyarra fordította: Vas Magdolna, marketingmenedzser