21. századi Landini technológia

21. századi Landini technológia

2017. december 06. szerda.
  (Gépek)

A Landini választékában a 7-es sorozat megjelenése egy új dimenziót, egy magasabb szintű technológiát jelenített meg. A széria megalkotásánál cél volt kitörni abból a skatulyából, mely a Landini traktorokat az egyszerű, mechanikus gépek közé sorolta.

Persze az egyszerűség továbbra is szempont volt, de ez mára már párosult a XXI. század elvárásaival - az elektronika világával és a magas komforttal.

 

A Landini 7-175 és a 7-215 Dynamic „F.P.T.-NEF” 6,7 literes, 24 szelepes, hathengeres, turbófeltöltős motorja common rail befecskendező rendszerrel alaphelyzetben 165 illetve 188 LE-t teljesít, de a Dual Power elektronikának köszönhetően szállításkor és TLT-használatkor ez egészen 175 vagy 212 LE-ig is növekedhet. Fontos megemlíteni, hogy a tradicionális motorgyártó F.P.T. - nem hazudtolva meg önmagát - ezekkel a motorokkal ismét gazdaságos erőforrásokat tervezett, amit a felhasználók nap mint nap igazolnak. Az üzemanyag-takarékosság jegyében alakítottá ki a motor elektronikus vezérlését is, ami ezáltal a megszokottnál jóval alacsonyabb fordulaton (kb. 1800 min-1) dolgoztatja az erőművet a maximális 40 km/h sebességnél.

A nagyra nyitható motorháztető nagymértékben megkönnyíti a napi karbantartások elvégzését. Az elöl elhelyezett hűtők külön-külön nyithatók, így a tisztításuk egyszerű. 

A motor gumibakokon keresztül csatlakozik a gép robosztus alvázához, így nagymértékben csökken a vibráció és a zajszint a vezetőfülkén belül.

 

 

Igazán figyelemreméltó a traktor sebességváltója, mely a német ZF gyárral való együttgondolkodás eredményeként egy „Roboshift” erőátvitel lett. Legfőbb jellemzője a 6 csoportban 4 powershift lépcsővel rendelkező hajtáslánc. A robotizált csoportváltás és a hidraulikus irányváltó kombinációja összesen 24 előre és 24 hátra fokozatot nyújt.

A sebességváltó elektronikusan vezérelhető a joystickba épített nyomógombokon keresztül, melyet egy multifunkciós kartámaszba integráltak. Az „Autoshift” funkció lehetővé teszi mind a csoport, mind a powershift fokozatok automatikus váltását az igénybevételnek megfelelően. 

Kardán hajtású munkaeszközök működtetéséhez négyféle fordulatszám közül választhatunk (540, 540E, 1000, 1000E), melyeket elektrohidraulikus úton lehet működésbe hozni.

A traktor függesztő szerkezete a karok végénél 9.300 kg tömeg mozgatására képes. Ehhez és az egyéb hidraulikus szelepek működtetéséhez egy 123 l/min olajszállítású dugattyús szivattyú biztosít olajat. A hidraulikus funkciók szintén az ülés karfáján találhatók és egytől egyig elektromosan működtethetők.

 

 

A 7-es szériát számos praktikus funkcióval látták el, mint a táblavégi forduló automatika, választható gyorselérésű funkciók, többféle automata működtetés, egyedi beállítások. 

A „Lounge Cab” névre hallgató vezetőfülke egy igazi high-tech környezet, ami kiváló munkahely a vezető számára maximális kezelési komforttal. A légrugózású vezetőülést ellátták egy többfunkciós kartámasszal magában foglalva a traktor fő vezérlőelemeit. 

A teleszkóposan állítható és dönthető kormányoszlop a műszerfallal együtt mozgatható, így a műszerekre való rálátás mindig akadálymentes. A túlnyomásos kabin tiszta, pormentes környezetet nyújt és a nagyhatékonyságú automata klímaberendezés fenntartja a beállított hőmérsékletet.

A kezelő kényelme tovább növelhető hidraulikus fülkerugózással illetve opcionális hidraulikus, független felfüggesztésű első híd csillapítással. Az olyan tartozék, mint a gyári rádió USB csatlakozással, Bluetooth-val, MP3 lejátszóval és négy hangszóróval már alapfelszereltség. 

 

Egy 7-es szériás traktor megfelelő választás szántóföldi, szállítási, vagy akár még rakodási munkákhoz is, mely megbízható alapgép a közepes gazdaság számára.  További információért keresse területileg illetékes kollégánkat!

 

Szöveg: Sebesi István, termékmenedzser

Kép: Landini