FENDTségesen CLAAS hét 2. rész

FENDTségesen CLAAS hét 2. rész

2015. július 31. péntek.
  (Blog)
A hét második felében ismét a szervizben maradtam és kitartottam a bálázó szerelés mellett. A hétfői bálázó ekkora már elkészült és helyette egy kicsit robosztusabban dolgozhattam, egy CLAAS VARIANT 385 RC típuson. HugIldi vidék kalandos élményei.

 

Ezen ugyanúgy hevedert kellett cserélni, de közben befutott két újabb bálázó is. Ez két szögletes nagybálázó volt, az egyik egy CLAAS QUADRANT 3200-as volt, ez volt a könnyebbik feladat, végignéztük a tűket, a kötőzőfejeket, késeket és a rendfelszedőt, mivel mindent rendben találtunk, így rácsatlakoztattuk terminálra, ami szintén nem mutatott ki semmi hibát, így már csak egy alapbeállítást kellett elvégezni rajta.

Aztán jött a CLAAS QUADRANT 3300-as. Ezen azért már kicsit több feladat volt. Először is két kötözőtűt kellett cserélni, aztán én a 4 görgős csapágyat cseréltem. Az első mindig a legnehezebb, aztán már belejön az ember. Persze, nem teljesen egyedül csináltam, volt segítségem.

Még a rendfelszedőben kellett 4 kis csapágyat lecserélni, aztán összeraktuk, és elérkezett a várva várt pillanat, elmentünk egy traktorért, hogy kipróbáljuk. Meg kellett nézni a bálázó kardántengelyét, illetve a traktorét is, hogy passzoljanak. Megtaláltuk a megfelelőt egy CLAAS AXION 820-as traktorban. Ekkor lehetőséget kaptam, hogy én vezessem a gépet, rátolattam és felakasztottuk a bálázót. Ezt követően összekapcsoltuk a terminállal, majd azt egy laptoppal, itt sem talált semmi hibát a gép, így az alapbeállításokat itt is megcsináltuk, valamint egy kötözést is végrehajtottunk, hogy minden rendben működik-e. Nagy szerencsénkre minden a legnagyobb rendben volt, így megoldottuk ezt is. Már csak a benti körbálázó maradt vissza.

 

 

Ennek is nekiálltunk, de nem fejeztük be pénteken. Azért a burkolatot és a láncfeszítőket leszedtük, aztán jöhetett a belső rész, ahol sorban kiszedtük a hevedert feszítő hengereket, de itt véget érnek a szervizes élményeim, mert véget ért a hét is és lejárt az időnk.

A többi csapatnál például a silózok adaptereit szerelték fel, „legózták össze” és ha jól láttam kint sorakozott már pár kombájn, ami kukoricára volt átszerelve, szóval folyt a munka rendesen.

Csütörtök este az AXIÁL Kft. tulajdonos-ügyvezetőjével, Harsányi Zsolttal és Umenhoffer Peti marketingigazgatóval vacsoráztunk. Egy jó hangulatú közvetlen beszélgetés is volt eközben, ahol mindenki elmesélte honnan jött és mit csinál, ha épp nem itt van, illetve milyen tervei vannak a jövőre tekintve, de még sok mindenről beszélgettünk. Egy remek este volt!

 

 

Még pénteken reggel körbevezettek bennünket az egész telephelyen, megcsodálhattuk a nagy CLAAS, Fendt, Gehl, illetve Landini parkot. Az Alkatrész Logisztikai Központot is bejártuk, elmentünk a MANAX-hoz is. Ezek után egy kis fényképezés következett, megörökítették a csapatot egy Fendt 936-os kíséretében. Végül lejárt a műszakunk, illetve a kalandozásunk ideje is, de ahogy a névben is benne van, nagyon speciális volt. Tanultam nem egy új dolgot is és élményekkel is bőven gazdagodtam, megérte elmenni. Nem bántam meg, hogy idén is részt vettem a programban. Igaz egy hét volt csak, de az az egy hét, ha röviden akarom összefoglalni, akkor egy FENDTségesen CLAAS hét volt az AXIÁL-nál.

HugIldi

 

Ui.: Traktoros szív, traktoros lélek. Traktoros leszek, amíg élek.