FENDTségesen CLAAS hét 1. rész

FENDTségesen CLAAS hét 1. rész

2015. július 30. csütörtök.
  (Blog)
A múlt hetet társaimmal együtt Baján töltöttem, az AXIÁL telephelyén. Idén másképp alakult a nemek aránya, mint tavaly, a lány résztvevők többségben voltak. Velem együtt 3 lány és 2 fiú érkezett meg vasárnap a szállásra. HugIldi vidék kalandos élményei.

 

 

Természetesen már ismertük egymást a kecskeméti felkészítő napról, így hamar összekovácsolódtunk. Mivel én már a tavalyi csaptank is a tagja voltam, így szívesen adtam át a többieknek a tapasztalataimat.

A 0. napon a vacsoránál csatlakozott hozzánk Umenhoffer Peti, az AXIÁL marketingigazgatója és Ifj. Bátyity Anti, a bemutatócsapat vezetője is. Egy kicsit beszélgettünk, elmondták a legfontosabbakat, illetve a tervezett programot, majd megkaptuk a kötelező ruházatot, a munkavédelmi cipőt, kesztyűt, nadrágot és persze pólókat.

Hétfő reggel mindenki nagy izgalommal várta, hogy elinduljunk, és amikor beléptünk a telephely kapuján, ahol ennyi gép van egy helyen, ott az ember mindig jól érzi magát, legalábbis én biztos! Reggel volt egy munkavédelmi oktatásunk, ahol elmondtak minden fontos tudnivalót, ennek tudatában indultunk a munkába, a Szervizüzletághoz, ahol egyébként ekkor már javában folyt a munka.

 

 

Körbevezettek bennünket, majd mindenki maga eldönthette, melyik gép tetszik neki. Én a bálázókat tartottam a legizgalmasabbnak, hevedereket kellett cserélni egy CLAAS VARIANT 380-as típuson. Mikor becsatlakoztam éppen arra készültek, hogy az új hevedereket rakják vissza, de ez csak leírva tűnik ilyen egyszerűnek. Visszaraktuk a hevedereket, majd sorban jöttek a feszítő hengerek, de közben az ebédidő is elérkezett, amit az AXIÁL konyháján fogyasztottunk el, aztán vissza a munkába. Már majdnem minden a helyére került a műszak végére, következő napra csak a burkolat visszarakása maradt, illetve a kötöző próba. Ugyanis ezt nem csak új gépeknél, de javított gépeknél is elvégzik. Erről viszont én már lemaradtam, ugyanis a keddi napom egy társammal együtt csatlakoztam egy mobilszervizeshez.

Először is elmentünk az Alkatrész Logisztikai Központba, ahol összegyűjtötték nekünk a szükséges alkatrészeket, anyagokat a munkához. Első úti célunk Kalocsán volt. Itt egy Landini 110 lóerős traktornak volt kisebb szervize, illetve a kéziféken kellett állítani. Lecseréltük a motorolajat a szűrőt, illetve a gázolajszűrőt. Ezután jöhetett a kézifékállítás és végeztünk is. Mondhatjuk, hogy a rövidebb feladattól mentünk a hosszabb felé.

Második állomásunk Uszód volt, itt egy FENDT 309-es kistraktor várt bennünket. Itt jóval több feladatunk volt, mivel itt teljes szervizelést kértek, ami annyit tesz, az összes olajat, illetve szűrőt lecseréltük. Én jómagam a gázolajszűrőt, a kabinszűrőket, illetve a váltóolajt cseréltem. Ez már egy kicsit hosszadalmasabb művelet volt, de nehéznek nem mondanám. Igazság szerint már hozzászoktam ahhoz, hogy olajos vagy piszkos a kezem.

A harmadik és egyben utolsó úti célunk Fajszon volt, egyik kedvenc masinámhoz mentünk, egy FENDT 936-os traktorhoz. Hát ez a gép egy Isten! Mikor meglátom, mindig csak ámulok, ez most sem volt másképp és volt egy kis időm is jobban megnézni. A vezetője mielőtt odaértünk, éppen akkor hozta be a gépet, amivel egészen addig tárcsázott a határban, ezzel kicsit megnehezítve a munkánkat. Ugyanis a feladatunk az volt, hogy egy hűtésrendszert alakítsunk ki a turbóba. Ehhez, ugye le kell engedni a hűtőfolyadékot, ami ugye ez esetben tűzforró lett. Aztán ott van még, hogy le kell venni egy lemezt, ami mögött van a turbó. Ez a lemez védi igazság szerint a hőtől mind a burkolatot, mind a gázolajtartályt és ugye nem kell mondanom, hogy ez sem volt épp hideg esetünkben. Mit ne mondjak, elég hálátlan feladatnak tűnt.

Először is Szilágyi Zoli, szervizszerelő leengedte a hűtőfolyadékot, aztán jöhetett a burkolat levétele, aminél én szedtem le a csavarokat. Mindeközben hívtak az AGRYA-tól, hogy útban vannak felénk és szeretnének interjút készíteni velünk, hogy milyen tapasztalataink lettek, hogyan tetszik a program valamint, hogy épp mit csinálunk az adott gépen.

Közben leszedtük azért a burkolatot és akkor meg is láttuk a turbót. Kis várakozás után neki is láttunk a hűtőrendszer kiépítésének. Miután minden a helyére került megkaptam a lehetőséget, hogy elindíthassam a gépet és megnézzük jó munkát végeztünk-e.

Hát az a hang, mikor a 360 paci feldübörgött, AHWW, ki se akartam szállni, így kicsit bent is maradtam és csak hallgattam a gépet. De hát egyszer mindenek vége lesz, így lassan összepakoltunk és indultunk vissza a szállásra, ahol egy kis pihenő után megvacsoráztunk és elindultunk várost nézni.

Folytatása következik…

HugIldi