Axiálos motoros túrák

2017. június 02. péntek.
  (Axiál)

Már többször hírt adtunk a kollégák futóversenyeiről, biciklis találkozóikról, de a motoros túrák háttérbe szorultak. Holott a jó idő beköszöntével e sportág szerelmesei is nekivágtak az országutaknak.

Nemrég például Török Ferenc, területi képviselő kollégánk és partnereink indultak útnak, Csehországon keresztül jutottak el Németországba, ahol a HORSCH gyárat nézték meg. Az alábbiakban az Ő beszámolóját olvashatja.

Vasárnap indultunk a székesfehérvári telephelyről, majd Mosonmagyaróváron is csatlakoztak a társasághoz. A szállásunk Prágától délre, Benesovban volt a Jawa Múzeum épületében. Másnap reggel a múzeum látogatásával kezdtük, majd megnéztük Ferenc Ferdinánd vadászkastélyának parkját is. Ezután indultunk tovább Landau irányába, délután 15:00 körül értünk Donaustaufba. Itt megcsodáltuk a Wallhalla emlékművet, majd egyből indultunk a szállásunkra, Swandorf mellé, ahol a buszos csoporttal vacsoráztunk, akik szintén a HORSCH gyárlátogatásra érkeztek.

Másnap a gyárban meghallgattuk egy előadást, melyet Michael Horsch, a HORSCH cég tulajdonosa tartott. Beszámolt róla, hogy Amerikában a Szilícium-völgyben járt - ahol a Facebook, Google, Intel, Microsoft cégek központja van – és ott mindenki sportos testalkatú az amerikai túlsúlyos átlagpolgártól eltérően. Ugyanis új étkezési mód hódít, az ún. flexitarian táplálkozás. Ez tulajdonképpen egy olyan étrend, mely főleg növényi eredetű élelmiszereket tartalmaz, de a húsfogyasztás sincs kizárva, amit közvetlenül gabonából állítanak elő. Mivel ebben az étrendben a növények a dominánsak, nagy hangsúlyt fektetnek a növényi eredetű élelmiszerek táplálkozásra gyakorolt hatásának tudományos tényeire és rengeteg pénzt fordítanak kutatásokra. Példaként hozott egy gabonából előállított hamburgerhúst. Michael Horsch is kóstolta, állítása szerint nagyon finom.

A termelők, feldolgozók pedig úgy tudnak bekapcsolódni ebbe a folyamatba, hogy meghatározott, a piac igényeinek megfelelő agrotechnikai eljárásokat, feldolgozási módokat alkalmaznak. A gépgyártóknak pedig ki kell szolgálni őket. Ennek megvalósítására már tárgyalásokat folytatnak nagy élelmiszerkereskedő cégekkel is, akik csak az általuk jóváhagyott agrártechnológiával elállított és feldolgozott élelmiszereket értékesítenék. Véleménye szerint ez a jövő, amely 5-7 évben belül realizálódhat.

Az érdekfeszítő előadást követően zajlott a konkrét gyárlátogatás, ahol főleg a logisztikai központ nyűgözte le a csoportot. Ebéd után visszaindultunk a szállásra, a buszos csapat pedig Prága melletti HORSCH farmra. Másnap mi is haza indultunk az ausztriai látványutakon motorozva.

A jól sikerült kiránduláson fellelkesülve folytattuk a motoros programot, ugyanis megrendezésre került a szokásos AXIÁL motoros találkozó is, melyen 30 motorral 45-en vettek részt. Pénteken Szlovéniában, Maribor térségében motoroztunk. Szombaton Thalba érkeztünk meg délben és ebéd után a Schwarzenegger múzeumot látogattuk meg. Este egy nagyszerű grillvacsora után pedig igazi jó buli hangulat uralkodott és nagy buzgón már bele is fogtunk a következő kiruccanás tervezgetésébe.