EGY FOKKAL FELJEBB A KÖRNYEZETVÉDELEMBEN
Az új 7-es sorozat hathengereseit (5 modell) továbbra is „FPT-NEF” 6,7 literes, 24 szelepes, turbófeltöltős motorok hajtják Common Rail befecskendező rendszerrel, viszont a TIER 4f erőművek lényegesen kevesebb káros vegyületet és részecskét bocsátanak ki elődeinél. Ez köszönhető az AdBlue-s SCR rendszernek és a beépített dízel oxidációs katalizátornak.
Az elektronikával optimalizált üzemanyag-befecskendező rendszer, a hatékonyan lejátszódó égés következtében lehetővé válik a nagyteljesítményű motorok 40% feletti nyomatékrugalmassága is, alacsony üzemanyag-fogyasztás mellett.
Az erőforrás sajátossága a „Dual Power” egység, amely automatikusan nyújt extra teljesítményt a nehéz munkák esetén a TLT-vel végzett feladatok és a szállítások során. Növekedett a széria felső teljesítményhatára, így ezek a gépek most már 151-225 LE tartományban állnak a felhasználók rendelkezésére. A fordulatszámtartó tempomat segíti a kezelők munkáját, főként kardános munkák során.
A biztonság fokozása érdekében egy kis pedál segítségével aktiválható a motorfék, megkímélve ezzel a traktor féktárcsáit a túlterheléstől a hosszantartó lejtmenetek esetén.
A nagyra nyitható motorháztető megkönnyíti a napi karbantartások elvégzését. Az elöl elhelyezett hűtők külön-külön nyithatók, így a tisztításuk egyszerű.
A motor gumibakokon keresztül csatlakozik a gép robusztus alvázához, így nagymértékben csökken a vibráció és a zajszint a vezetőfülkén belül.
„ROBO-SIX” - SEBESSÉGVÁLTÓ TOVÁBB FOKOZVA
A sebességváltó a jól bevált ZF gyártmányú, azonban teljesen új fokozat kiosztással. 5 csoportban 6 powershift kapcsolási lehetőséggel (30/15 fokozat), szükség esetén mászó csoporttal (54/27 fokozat). Ezek működtetése lehetséges manuálisan (természetesen itt már elektromosan nyomógombokkal), de rendelkezésre áll kétféle automata funkció is a talajmunkákhoz vagy a közúti közlekedéshez. A sebességváltó elektronikusan vezérelhető a joystickba épített nyomógombokon keresztül, amelyet egy multifunkciós kartámaszba (csak Dynamic) integráltak.
A terhelés alatti irányváltó automatikus váltást tesz lehetővé előremenetből hátramenetbe a kuplungpedál használata nélkül. Működtetése egyszerű a kormányoszlop mellett elhelyezett irányváltókar segítségével. A váltás érzékenysége a kezelő által elektronikusan beállítható az adott feladatnak és terhelésnek megfelelően.
Egy új funkcióval bővült a sebességváltó: STOP&ACTION. Ennek segítségével a traktor megállítható vagy elindítható a fékpedál működtetésével anélkül, hogy az irányváltót vagy a kuplungpedált használnánk.
A korábbiakban megszokott „My” feliratú nyomógombbal a kezelő négy különböző funkciót érhet el (Autoshift, differenciálzár, összkerékhajtás, De-Clutch) és aktiválhat gyorsan és egyszerűen.
HÁTSÓ TLT NÉGY FOKOZATBAN
A felhasználók négy TLT fordulatszám közül választhatnak: 1000, 1000Eco, 540, 540Eco f/perc. Egy elektro-hidraulikus nyomógomb segítségével sima és szabályozott kapcsolatot hoz létre, amely biztosítja a munkaeszköz finom indítását, ezzel is növelve a kezelési kényelmet és csökkentve a karbantartási igényt.
HIDRAULIKA RENDSZER ELEKTRONIKUSAN
A hidraulikarendszer elektronikus vezérlését szintén egy tradicionális német gyártó, a Bosch biztosítja. A zártközpontú rendszer egy változó szállítású szivattyúval 123 l/perc olajáramot képes előállítani a függesztő szerkezetnek és a kihelyezett szelepeknek, ami egyidejű működtetést tesz lehetővé minden hidraulika funkciónak. Újdonságként opcionálisan rendelhető nagyobb kapacitású szivattyú, 160 l/perc olajárammal. Az Active verzió hidraulikája alapesetben nyitott rendszerű fogaskerék-szivattyúval szerelt.
A működtető kapcsolók elérése kényelmes egy multifunkciós joystick-on és kartámaszon (Dynamic). Az emelőszerkezet maximális kapacitása 9300 kg és a csatlakozása 3-as kategóriájú. Az erőszabályozó érzékelőit az alsó függesztő karokba építették, ami precíz vezérlést eredményez.
A standard kihelyezett hidraulika körök száma 3, de maximum 7 építhető be, a kettős működésű szelepek vezérlése elektro-hidraulikus vagy mechanikus. A magasabb felszereltségű változat esetén egyet a multifunkciós joystickról, négyet pedig ujjheggyel, a vezetőülés karfájába integrált gombok segítségével tudunk kezelni. Itt került elhelyezésre egy mini-joystick (opció), ami további két szelepet vezérel frontfüggesztéshez vagy frontrakodóhoz.
MAGASSZINTŰ KOMFORT
A vezetőfülke egy igazi high-tech környezet, ami kiváló munkahely a vezető számára maximális kezelési komforttal. A tervezés célja volt egy biztonságos, stresszmentes munkakörnyezet kialakítása a földeken eltöltött hosszú órákra.
A teleszkóposan állítható és dönthető kormányoszlop a műszerfallal együtt mozgatható, így a műszerekre való rálátás mindig akadálymentes. A túlnyomásos kabin tiszta, pormentes környezetet nyújt és a nagyhatékonyságú automata klímaberendezés fenntartja a beállított hőmérsékletet - figyelembe véve a külső időjárási körülményeket. A légkondicionálónak és a fülkében kialakított levegőjáratoknak köszönhetően a kellemes környezet mellett a kezelő hűtött tárolórekeszben tarthatja innivalóját.
Az új hidraulikus fülkerugózás magasabb kényelmet biztosít elődjénél a beépített érzékelőknek köszönhetően, és beállításra is van lehetőség a traktor menürendszerén keresztül.
Az opcionálisan rendelhető független felfüggesztésű rugózott első tengely tovább növeli a vezetési kényelmet.
Egyes változatokban megtaláljuk a táblavégi forduló automatikát, rendelhetünk érintőképernyős traktor terminált, de rendelkezésre áll ISOBUS csatlakozás vagy automata kormányzási rendszer is.
7-160 |
7-180 |
7-200 |
7-220 |
7-230 |
||
Motor (F.P.T. Tier4Final) |
NEF 6 CYL CR TAA |
|||||
Teljesítmény (LE/kW) |
151/111 |
166/122 |
181/133 |
191/140 |
206/152 |
|
Teljesítmény (LE/kW) DualPower-rel |
166/122 |
181/133 |
192/142 |
211/155 |
225/166 |
|
Erőátvitel |
ROBOSHIFT+Power Shuttle: 30 előre + 15 hátra (6 powershift fokozatok 5 sebességcsoportban) |
|||||
Hidraulika emelőkapacitás (kg) |
9300 |
|||||
Gumiméretek: Első Hátsó |
480/70R28 580/70R38 |
540/65R30 650/65R42 |
||||
Saját tömeg alapsúlyozással (kg) |
8070 |
8070 |
8270 |
8270 |
8270 |