A 2012-es bevezetése után 3 évvel az 5H traktor sorozat újratervezett vezetőfülkével mutatkozik be. A 4-oszlopos felépítéssel, a sík padlóval és a hátul pántolt ajtókkal az új fülke biztosítja a kezelőtér könnyű megközelítését és a páratlan panoráma kilátást.

A kezelőfülke belső tervezésekor a mérnökök minden részletre nagy figyelmet fordítottak. Valamennyi kezelőszerv ergonomikus elrendezésű a maximális kényelem és könnyű kezelhetőség érdekében, a teleszkóposan dönthető kormányoszlop pedig a műszerfallal együtt mozog, így a gépkezelő folyamatosan figyelemmel kísérheti a traktor üzemi állapotát. A klímaberendezés úgy lett továbbfejlesztve, hogy a szűrők átkerültek a hátsó fülkeoszlopokba, ami megkönnyíti a tisztításukat. Ennek eredményeként a fülketető alacsonyabb lett, ami a traktor befoglaló magasságát is csökkenti.

Ami a műszaki vonatkozást illeti, az új 5H traktorok megnövelt hidraulikus térfogatáramot (63 l/min + 30 l/min) és nagyobb, akár 120 literes üzemanyag tartályt kínálnak.

Az új traktor sorozat megújított sebességváltókat is tartalmaz.

A 12+12 Power Shuttle irányváltós sebességváltó irányváltó modulálással rendelhető 36+12 fokozatú változatban T-Tronic 3-sebességes powershift-tel, amely a 40 km/h csúcssebességet csökkentett motorfordulatszámon képes elérni.

Az 5H traktor sorozat 4 modellből áll – a 90, 100, 110 és a 115 – mindegyiket az új Perkins 854E-E34TA motorok hajtják. Ezek a hengerenként 2-szelepes technológiával, közös nyomócsöves befecskendező rendszerrel és kipufogógáz visszakeringetés (EGR) rendszerrel felszerelt 3,4 literes, 4-hengeres, turbófeltöltéses, turbólevegő utánhűtéses motorok teljesítik az Tier 4 Interim emissziós előírásokat, valamint 85-től 113 lóerő teljesítmény leadására képesek. A sorozat első 3 modellje elérhető Dual Power rendszerrel is. 

 

 

ÚJ PERKINS 854E-E34TA TIER 4 INTERIM MOTOROK

Az 5H traktorok meghajtását az új Perkins 854E-E34TA sorozatú 4-hengeres, turbó-utánhűtéses motorok biztosítják 85 - 113 lóerős teljesítmény tartománnyal. Ezeket a 3,4 literes motorokat hengerenként 2 szelep és közös nyomócsöves üzemanyag befecskendező rendszer jellemzi, valamint innovatív kipufogógáz visszakeringetéses (EGR) rendszert alkalmaznak dízel részecskeszűrővel (DPF) együtt a Tier 4 Interim emissziós szabályozások teljesítése érdekében.

Az elektronikus motorvezérlés a Dual Power rendszerrel kombinálva biztosítja, hogy a motor automatikusan extra teljesítmény és nyomaték leadására képes a nagy teljesítményigényű TLT-s és szállítási feladatokhoz. Az új Landini család stílusát tükröző, áttervezett, egy darabból álló motorburkolat magasra nyitható fel a motornak a rutin szervizek és karbantartások elvégzéséhez szükséges könnyű megközelítéséhez, valamint a hűtők könnyű tisztításához poros környezetben.

 

ELSŐ HÍD 55 FOKOS BEKORMÁNYZÁSI SZÖGGEL

Az elektro-hidraulikusan kapcsolható és 55 fokos bekormányzási szöget biztosító hajtott első híd nagy hasmagasságot és optimális fordulékonyságot tesz lehetővé. Az első és hátsó nedvestárcsás fékek kombinált hatása biztosítja mind a négy kerék hatékony fékezését. Az elektro-hidraulikusan kapcsolt, teljesen záró differenciálzárral az első híd a legnehezebb terepen is maximális vonóerőt nyújt.

 

ÚJ MŰSZERFAL PANEL ÉS KORMÁNYKERÉK

A stílusos és jól megvilágított műszerfal panel a kormánykerékkel együtt dönthető, így a gépkezelő folyamatosan figyelheti a traktor működési állapotát.

 

 

ELEKTRO-HIDRAULIKUS T-TRONIC SEBESSÉGVÁLTÓ HAJTÁSMEGSZAKÍTÁS GOMBBAL ÉS POWER SHUTTLE IRÁNYVÁLTÓVAL

Az 5H Speed Four sebességváltóval és irányváltóval van felszerelve, amely 3 sebességcsoportban elhelyezett 4-4 sebességfokozatot tartalmaz.

Az alap sebességváltó T-Tronic sebességváltóval kombinálható 3 powershift sebességcsoporttal (gyors, közepes, lassú), amelyek menet közben kapcsolhatók a sebességváltó karba épített nyomógombokkal. A Power Shuttle irányváltóval ez a konfiguráció 36 előremeneti és 12 hátrameneti sebességfokozat kapcsolását teszi lehetővé.

Opcióként mászó is rendelhető, amely az összes kapcsolható sebességfokozat számát 48 előremeneti és 16 hátrameneti fokozatra növeli.

A sebességváltó karba épített narancssárga hajtásmegszakító gombbal (Declutch) és a kormánykerék mellett elhelyezett Power Shuttle irányváltó karral a gépkezelő a kuplungpedál használata nélkül képes sebességet és haladási irányt váltani. A Power Shuttle irányváltó kar moduláció szabályozással is el van látva. Ezzel a vezérlő panelre szerelt funkcióval az irányváltó reakciója az adott munkafeladatnak megfelelően szabályozható.

 

 

ÚJ LANDTRONIC 3-PONT FÜGGESZTŐSZERKEZET:

 

AZ ELEKTRONIKA PRECIZITÁSA

A kényelmes helyen, a jobb kartámasz konzolon elhelyezett kezelőszervekkel az új elektronikus-vezérlésű Landtronic 3-pont függesztőszerkezet az összes funkciót és szabályozást magába foglalja, amelyekkel a munkagép gombnyomással mozgatható.

A 2. kategóriás 3-pont függesztőszerkezetet alsó függesztőkaros erőérzékelés jellemzi a könnyű működtetéshez, valamint 4750 kg maximális emelési kapacitást biztosít.

 

 

HIDRAULIKUS TLT: 2- ÉS 3-FOKOZATÚ TLT HIDRAULIKUS KAPCSOLÁSSAL A MAXIMÁLIS RUGALMASSÁGHOZ

Az 1”3/8-os TLT két sebességfokozatot kínál: 540/750 min-1, vagy opcióként 540/1000 min-1. Opcióként rendelhető egy 3-fokozatú TLT is, amely 540/750/1000 min-1 fokozat kapcsolását teszi lehetővé a nagyobb sokoldalúsághoz. A nyomógombbal hidraulikusan működtetett többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsolóval a TLT moduláltan kapcsolható, ami biztosítja a munkagép kíméletes beindítását.

 

 

ÚJ „TOTAL VIEW SLIM” KEZELŐFÜLKE A MÉG JOBB KILÁTÁS ÉS KIVÁLÓ KÉNYELEM ÉRDEKÉBEN

Az új „Total View Slim” fülkét 4-oszlopos, sima padlós felépítés és hátul pántolt ajtók jellemzik a könnyű be- és kiszálláshoz és a páratlan panoráma kilátáshoz. A kezelőfülke belső tervezésekor a mérnökök minden részletre nagy figyelmet fordítottak. A minden szempontból állítható kezelői pozíciót ergonomikus elrendezésű kezelőszervek, valamint teleszkóposan állítható és dönthető kormányoszlop jellemzi, amely együtt mozog a műszerfal panellel, ami lehetővé teszi, hogy a gépkezelő folyamatosan figyelje a traktor üzemi állapotát.

Opcióként a kezelőtér rendelhető légrugózású vezetőüléssel is a még nagyobb kényelemhez. A klímaberendezés úgy lett továbbfejlesztve, hogy a szűrők átkerültek a hátsó fülkeoszlopokba, ami megkönnyíti a tisztításukat. Ennek eredményeként a fülketető alacsonyabb lett, ami a traktor befoglaló magasságát is csökkenti. A vezetőfülke teljesen el van szigetelve a külső környezettől a színezett üvegablakokkal és a hatékony túlnyomásos rendszerrel. A természetes szellőzést a nyitható szélvédő és hátsó ablak biztosítja. Az üvegezett tetőablak extra kilátást biztosít a homlokrakodós munkákhoz, a négy halogén munkalámpa pedig kiváló megvilágítást biztosít az éjszakai munkavégzéshez.

 

 

 

NAGYTELJESÍTMÉNYŰ HIDRAULIKA ÉS RENDKÍVÜL SOKOLDALÚ KIHELYEZETT SZELEPEK

Az új hidraulika rendszer 93 l/min (3-pont + kormányzás) maximális térfogatáramot biztosít. A rendszer 4 kihelyezett szelepet tartalmaz a gépkezelő jobboldalánál, kényelmes helyen található vezérlő karokkal, biztosítva a munkagépek sokoldalú és hatékony működtetését.

A szelepek közül 2 egy joystick vezérlő karral kezelhető, és homlokrakodó, vagy az első 3-pont működtetéséhez is használható, a másik 2 szelep pedig a gépkezelő jobboldalán, kényelmes helyen elhelyezett vezérlő karokkal kezelhető.

 

 

 

Landini 5-90H

Landini 5-100H

Landini 5-110H

Landini 5-115H

Motor (Perkins)

854E-E34TA

Teljesítmény (LE/kW), Techno

85/62,5

95/70

102/75

113/83

Teljesítmény (LE/kW), Top

88,5/65

95/70

105/77

113/83

Teljesítmény (LE/kW), Top DualPower

95/70

102/75

113/83

-

Erőátvitel:

Alap+m. irányváltó, 12/12, Techno változat

Alap+powershift+el. irányváltó, 36/12, Top változat

választható

Hidraulika emelőkapacitás (kg)

4750

Gumiméretek:

Első

Hátsó

 

340/85R24

420/85R34

Saját tömeg alapsúlyozással (kg)

4500

 

További információért keresse területi képviselőinket!

 

Tekintse meg a Landini 5H-T4i szériáról készített filmjét: