Német mestermunka

 

 

A Fendt 1000-es szériája teljesen egyedülálló a piacon, nem véletlenül érdemelte ki a hannoveri Agritechnica kiállításon Az Év Traktora díjat és a 2016-os AGROmashEXPO és AgrárgépShow Termékverseny Pályázaton a Nemzetközi Termékfejlesztési Nagydíjat.

Az új Fendt 1000 Vario szériával a gyártó egy teljesen új univerzális traktort dobott a piacra olyan teljesítménykategóriában (380-500 LE), ahol korábban nem létezett univerzális traktor. A széria négy modellből áll: 1038 Vario, 1042 Vario, 1046 Vario, 1050 Vario.

   

 

A motorháztető alatt számos újdonság van:

Fendt ProDrive: alacsonyfordulat-koncepció, mely a gyakorlatban azt jelenti, hogy nagy forgatónyomaték és alacsony motorfordulatszám mellett alacsony fajlagos üzemanyag-felhasználás válik lehetővé.

VarioDrive: a már ismert Vario hajtómű került továbbfejlesztésre. A VarioDrive hajtáslánc lényege, hogy mind a mellső-, mind a hátsótengelyt közvetlen meghajtás éri két, egymástól független hidromotor révén. Igény esetén a vonóerő az egyik traktortengelyről áthelyezhető a másikra, ezáltal az erő mindig oda jut a földön, ahol szükség van rá. Ezzel, a változtatható összkerékhajtással javul a traktor hatásfoka.

Concentric Air System (CAS): a hűtőrendszer lelke az a nagyteljesítményű hidromotor által meghajtott ventilátor, amely a hűtők előtt, ferdén megdöntve helyezkedik el. Mivel a ventilátort hidromotor hajtja, és a fordulatszáma nem függ a motor fordulatszámától, igény szerint szabályozható a hűtési teljesítmény, amely 25-70%-os hatásfokjavulást eredményez.

Fendt Grip Assistant: a Vario terminálba integrált asszisztencia rendszer az optimális súlyozás, gumiabroncsnyomás-beállítás és munkasebesség meghatározása érdekében. Nem igényel komplex adatbevitelt.

 

 

Mindezek mellett teljesen átdolgozták a 800-as, illetve 900-as Vario-ból ismert X5 S vezetőfülkét, amelyben szélesebb ajtó, több tároló, nagyobb üvegfelület található. A Fendt 1000 Vario-t egy nagy teljesítményű hidraulikarendszerrel - két elkülönített kiváló hatásfokú körrel – szerelték. A két egymástól független axiáldugattyús szivattyú az igényelt térfogatáramnak és nyomásnak megfelelően szolgálja ki a két kört. A gyártó új világítási rendszert alakított ki és új abroncsmérettel látta el a szériát, valamint az 1000-es Vario típuson látható először az új, élénkebb „Fendt Nature Green” szín is.

Olyan nagygazdaságoknak, bérvállalkozóknak ajánlom, akiknek fontos az erőgép jó kihasználhatósága és megbízhatósága. A gép műszaki paramétereiből jól látszik, hogy élettartamra tervezték, tehát a meglévő nagy traktor eszközparkot üzemeltethetjük vele akár extrém körülmények közt is, gazdaságosan. Speciális feladatok is elláthatók vele, opcióként fordító adapter is rendelhető hozzá, mellyel tolt munkaeszközöket is használhatunk pl. silózó, erdészeti zúzó.” - Nagy Róbert, Fendt termékmenedzser

 

 

Innovációk áttekintése:

 

1. Univerzális traktor Tier 4f károsanyag kibocsátási besorolással

• Egyszerű, megbízható kezelhetőség, erőt sugárzó megjelenés

• Könnyű, különösen fordulékony és kiválóan áttekinthető

• Teljes értékű tolt üzemmód különleges feladatok esetére

• Kiugró sokoldalúság az 500 LE teljesítménykategóriában, ezáltal különösen jó megtérülés érhető el vele összehasonlítva a hagyományos koncepciókkal (hevederes-, derékcsuklós-, rendszertraktorok)

 

2. Nagy teljesítményű vontatótraktor optimális erőátvitellel

• Legnagyobb gumiabroncsok (átmérő maximum: 2,35 m hátul) a leghatékonyabb vonóerő-átadás érdekében

• VarioGrip keréknyomás-szabályzó rendszer – 15%-kal nagyobb vonóerő és területteljesítmény kisebb szlip mellett

• Rugalmas súlyozhatóság

 

 

3. Új vezetőfülke generáció: X5 S

• Könnyen tisztítható, kellemes tapintású belső kárpit, plusz tárolóhelyek az italok és iratok számára, oldalsó rekesz aktív hűtéssel

• Bőrülés-fűtés és aktív ülésklíma a legjobb üléskényelem érdekében (opcionális), új utasülés, amely egyben asztallá is alakítható

• Optimális rálátás a műszerfalra, amely a kormányoszloppal együtt dönthető

• További elektromos csatlakozó dugaljak az adatátvitel, valamint a munkagépterminál számára

• Jobb kilátás, nagyobb térérzet, kényelmesebb ki-, beszállás, és tökéletes klimatizálás

• Motorháztetőbe integrált kamera: A motorháztetőn a Dieselross emblémába épített kamera kiváló rálátást biztosít a traktor előtti közvetlen térre, ill. a mellső munkagépekre

• A traktor elején a munkalámpák keresztirányban világítanak, az árnyékolt területek kiküszöbölésére 

 

 

4. Optimálisan összehangolt motor és hajtómű

• Kompakt és halk 12,4 literes hathengeres MAN motor, amely évente több mint 25000 haszongépjárműben bizonyít.

• Nagy nyomaték már az alsó fordulatszám tartományban a dinamikusság érdekében.

• Fokozatmentes Vario hajtómű, hidrostatikus-mechanikus teljesítményelágaztatás: a hajtómű-hátsótengely modulhoz 500 LE teljesítményre méretezve. 

Kimagasló gazdaságosság, kiemelkedő hatásfok, hosszú élettartam és nagy üzembiztonság!

• Hátsó TLT – direkt áthajtás a motor és a TLT hajtómű között, ennek köszönhetően kiemelkedő hatásfok. 

• Traktor-Management System (TMS) határterhelés automatikával (2.0): A automatikus motor és hajtómű szabályozás a terhelés függvényében. Következmény: gyorsan eléri illetve tartja a traktor a kívánt beállított munkasebességet, lendületes haladás terheléssel is és igény esetén azonnali gyorsítás a Kickdown-Modus (padlógáz-mód) segítségével.

• 3 sebesség változat: 40, 50 és 60 km/h maximális sebességgel.

• Teljes körű menet- és biztonsági koncepció a legnagyobb menetbiztonság érdekében a közúton és a szántóföldön: VarioGrip, Fendt Stability Control, Független kerékfelfüggesztés, kétkörös fékrendszer, Reaction-kormányzás, Lassulás és féklámpa asszisztencia

 

5. Hatékonyság és alacsony üzemeltetési költségek: hidraulika és emelőmű

• Nagy teljesítményű hidraulika két nagy hatásfokú hidraulika körrel. Két egymástól független axiáldugattyús szivattyú különböző térfogatáramokkal és nyomásszinteken képes az igényeket kielégíteni. 

• A hidraulikaszűrő felügyeletnek köszönhetően a szűrő ill. hidarulikaolaj csereperiódusa 2000 üzemóra, ill. 24 hónap. Ez a hosszú időtartam szintén a csökkentett üzemeltetési költségeket szolgálja.

• A hajtómű- és hidaulikaolaj egymástól el van különítve: ezzel nem fordulhat elő olajkeveredés és az aktív hajtóművédelem megoldott. Bioolaj használata a kihelyezett hidraulikaköröknél szintén lehetséges ez által.

• Az alsó vonókarok kiemelt helyzetben rögzíthetők, így lényegesen több hely marad a traktor és a munkagép között azok összekapcsolására ill. a kanyarodás során.

 

További információt a Fendt 1000 Vario erőgépről területileg illetékes kollégáinktól kaphat!